Sabtu, 05 Juni 2010

mie ayam mematikan

saya mempunyai sebuah cerita..begini ceritanya...

pda suatu malam,saya sedang ol di sebuah ruangan dekat ruang tamu di rmah saya..
tiba tiba terdengar suara teng..teng..teng...serontak saya lngsung berlari keluar rumah dan berteriak.."WOI MANG..SINEK"mamang tersebut terus mendorong gerobaknya hingga 50 meter dr rmah ku..dalam hatiku berbisik"SIAL YAK MAMANG INI NI..UDAH DI PEKEKKAN BAH..TAIK JAK KO MANG EHH.."tiba-tiba mamang itu kembali mundur hingga ke rmah saya seolah-olah mamang tersebut mendengar omongan saya dlam hati tadi.dia pun berkata"MANGGEL KE DEK"skali lagi saya berkata dalam hati"PEKAK MAMANG INI NI."lalu ak menjawab omongan mamang td"HA'A..UDAH DI PEKEKKAN DR TD DA MANG.."lalu mamang it menjawab dengan panjang lebar,tak jelas,padat"O"...serontak naik darahku..lalu mamang itu pun berkata"NAK BELI KE DEK?"lalu aku menjawab dngan panas hati "YE LAH MANG..TAKAN PULAK NAK BUNOH MAMANG"secepat kilap mamang tersebut membuka tutup panci kuah mie ayam daganganya..."BELI SEMANGKOK JAK MANG..TAK PAKEK LAMAK YE"langsung saja mamang itu merendam mie ayamnya...cucucucucutttt...selesai sudah mie ayam ku...dan aku pun langsung mengambil mie ayam tersebut dan langsung memberi uangnya.."NYAA MANG..SAME-SAME"lalu mamang tersebut menjawab"NDAK EH,SAPE YG BILANG MAKASE?""MAMANG LAH,KAN DAGANGAN MAMANG YG KAMEK BELI""TAPI KAN MAMANG BLOM BLANG MKASE""KAKTI KO LAH MANG"secepat mungkin ku hentikan perdebatan itu..mamang pun pergi entah kemana...saya berfikir"PEROT NI KONSER TROS DY..TAU BAH AK KLAO KO TU LAPAR"sambil meletakan mangkuk mie ayam di samping laptop yg masih on akan fb,plurk,dan twitter ku,sekuat mkin aku berlari dngan ter engah-engah untuk mengambil sendok yg berada di dapur..dan saya kembali lagi untuk menatap laptop saya yg ternyata sedang "SERVER NOT FOUND"ihh,,kesal...sambil mengklik tulisan "TRY AGAIN"aku mulai mengaduk mie ayam ku yg berisi mie,ayam(tanpa sayur),cabek,kecap,jerok sambal..sambil mengaduk,sesekali ku tiup mangkok yg penuh asap itu dngan perlahan..sambil menunggu plurk ku yg belum terbuka juga,ku suapi mulutku dngan mie ayam yg ku beli tadi..terasa sangat enak sekali..hingga suatu saat aku sedang mengambil minum di dapur.setelah itu aku langsung memainkan plurkku kembali sambil mengaduk mie ayam tadi..dan tanpa ku sengaja meliahat "LEEBBAAHH MAATTII/BANGGKAY LEBAAHH/APE LAH"di dalam mangkuk mie ayam ku..hiiyaaaa.....sontak kaget setengah mati aku di buat lebah tersebut..."IHH..GELIK AKU,APE YG DI PERBUAT MAMANG ITU TUU,,TAII...K"ibu aku pun lngsung melihat ku dngan kaget "NGAPE Gi?"TDAK MA,,NYA ADE LEBAH DI MANGKOK EGY""BUANG LAH SANAK""NI NAK EGY BUANG""HAA YE LAH"...secepat kilang lngsung ku buang mie ayam tersebut hingga mangkoknya ikut terjatuh dan,,p e c a h....sontak kaget satu rmah kubuatkan..."MAMANG SIAL..."aku pun kumur-kumur menggunakan lasterin papaku.(sebenarnye nak pkek molto,cman abes plak)ihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...sejuta kejijikan dr ku buat hal tadi....teringat akan leptopku yg masih on akan fb,plurk,dan twitte ku.,.memngingat hal tadi,langsung saja ku tulis stat...dan langsung di komen oleh tiwi..sungguh hal yg menakjubkan dlam sejarh hdupku...dan aku berjanji untuk "TIDAAK MEMBEELLI MIE AYAM DNGAN MAMANG ITUUU"ihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...gelik aku...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar